27 Desember 2008

Bila Ditinggalkan Masa


Mampukah Kita Berlari Seiring Dengan Masa?Atau..?


Pagi ni, macam biasa, lepas solat subuh, aku akan lepak kat meja study sambil baca2 sket lecture note minggu lepas ( malas nak baca, tapi blok tentang kesihatan masyarakat, x up to date, maknanya 'kabom!')

"aduh.. sunyi lak pagi nie"
"brup..brup"

perut lak berbunyi... menandakan armada asid kat perut aku dah membunyikan semboyannya....lupa lak faizal ngan muhaimin gi bercuti ke pekan baru... patut laa sunyi...

"fir, sori lah, ari nie plan ke bukit tinggi cancel.. aku ada usrah kul 11... lupa.." syuk sms.
"hmMm... iye lah.." balas aku.

membara sebenarnya aku bila dapat sms dari syuk... maklumlah, dah plan penat2, tetiba cancel.. dah la ari tu bebudak kelompok aku ajak g bukit tinggi,tapi aku tolak coz dah plan nak g ngan syuk.

"ko merajuk ke?" tetiba syuk sms.
"x la.. aku ok je.. " balas aku acuh.. tapi memang tengah merajuk

oleh kerana dah terbantut semua plan, aku pun malas nak mandi, terus on laptop n layan muvi 'Eagle Eyes' yang aku amik dari azrul semalam.

"aduh...dah kul 12"

x sedar aku masa bergerak cepat... dengan sepantas siput, aku pun ke bilik air mandi.. sambil mandi, teringat lagi kegeraman aku pada syuk...(arhHh.. membara) namun aku sedar, semuanya ketentuan.. mesti ada sumting yang aku x nampak...

yang pasti...aku dah ditinggalkan masa sangat jauh... kerana satu perkara yang kecil, aku jadi 'lost control' untuk seketika... x ke rugi namanya tu? erm... (pengajaran bagiku agar selalu rasional dan bersedia setiap masa)

Tidak ada komentar: