28 Mei 2008

Letih, Lesu, Terdampar.

Exam baru je abis... lega rasa ati... mana tak nya, tiap2 hari hati nie x sedap je... mata x cukup tido study ( mana x nya, asik men game, pastu kelam kabut nak study ) ... lepas abis paper PBL, smua member2 senyum kuar dari dewan exam... bukan sebab paper senang, tp, terbayang keseronokan masa cuti yang akan mendatang....

"DOTA!DOTA!.." teng menjerit.
"CS laa wie... baru masyuk..CS" prem mencelah.

semua dok bincang program abis exam... men game laa, mes basket.... ada yang dok plan nak gi pulau.... aku teringat dulu, faiz ada cakap kat aku, dia g picnic kat pulau... macam best..

"fir, x de plan ke abis exam nie?sebulan kite kene stay untuk remedial" salini bersuara.
"x tau laa... bincang ramai2 laa"

aku pun x tau ape plan... ( tengah bimbang result anatomy dan biochem ) nak balik m'sia pun, awal lagi... balik awal, ERP lagi.... ( ERP nie macam kebenaran untuk pulang ke malaysia bg student luar negara yang stud kat indonesia. Single ERP, tahan 3 bulan )

exam dah tamat... tapi perjalanan masih jauh.... lepas satu cabaran, ada satu lagi halangan yang ada di hadapan.... ( ya Allah, tabah kan aku untuk menghadapi cabaran dan rintangan didunia ini )

"kejayaan bukan titik perhentian, tapi adalah perhentian yang akan membawa kita ke perhentian yang seterusnya.... perjalanan tanpa henti"

kata2 papa aku masih bermain di fikiran ku... betul kata2 dia.... kita x pernah henti dari berjalan... makin berjalan, makin kita akan terus melangkah.... hanya berhenti, bila kita sedar, yang diri kita, tidak bernyawa... ( melangkah,menapak,merangkak. jangan henti, hingga kita mati.. )

1 komentar:

muhaymin's mengatakan...

wassup...yeye...exam dah abis..hurm..kejayaan tak datang bergolek..kejayaan adalah kehendak kita..teruskan usaha sobatku..